zaterdag, april 28, 2007

Bietjes

Omdat we in de moestuin bietjes hebben staan en ik niet van bietjes houd. Tenminste niet die uit een potje en niet zoals mijn moeder het maakte, ben ik op zoek naar bieten recepten. Hier is er een die ik wel wil uitproberen.

Bietjes gemarineerd in zuur en knoflook.
De beste man beschrijft:
Ik had twee bosjes met in totaal 6 verse bieten. Loof eraf gehaald en een half uurtje zacht gekookt, net onder water met wat zout.Ondertussen een marinade gemaakt van een uitgeperste citroen, een flinke scheut goede rode wijnazijn, drie grote geperste knoflooktenen, een bosje gehakte peterselie en wat versgemalen peper. Toen de bietjes net gaar waren snel het velletje eraf gehaald en in blokjes gesneden. Blokjes biet door de marinade gemengd en een paar uur laten staan, met steeds even omscheppen. Opeten: Zoet! Zuur! Knoflook! Aroma! Echt Superlekker!

Nou dat lijkt me we wat als mijn bietjes groot zijn....

Geen opmerkingen: